05:54:48 / 16.10.2019 
Ziraat odalarından Ankara çıkartması   |   Polis suçlulara göz açtırmıyor   |   Tırmanarak girdiği 3 evi soydu   |   2.5 aylık bebeğin ölümüne soruşturma   |   Adana bugün kavruldu   |   Vali Demirtaş, kaymakamlarla buluştu   |   Tarihi hastanenin kitabesine klima   |   Eskort sitesinden bulduğu kadınları gasp etti   |   Suç örgütü polisi şehit etmiş!   |   Adana'ya yakışmayan liste   |  
ANA SAYFA
   Adanahaber Özel
   Adana Güncel
   Ulusal Gündem
   Bölge Haberleri
   Ekonomi
   Dünya
   Siyaset
   Spor
   Sağlık
   Polemik
   Eğitim
   Bilim - Teknoloji
   Dini Hayat
   Kültür & Sanat
   Medya - Makale
   Künye
   Adana Tarihçesi
   Linkler
   Adana Protokol
   Video Galeri
Foto Galeri
Arşiv Arama
Tüm Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Ak Parti Adana adaylarını açıkladı
Adana'da evleri su bastı
İşte Adana'nın milletvekilleri
Dolmuşta feci ölüm
MHP yeni adaylarını açıkladı
CHP - İYİ Parti ortak adayı Durak mı?
Durak'tan Bahçeli'ye sert serzeniş!
MHP'nin adayı yeniden Sözlü
Erdoğan, Adanalılara seslendi
Adanalılar bu binaya çözüm istiyor
 ÇOK YORUMLANAN
MHP'nin adayı yeniden Sözlü
CHP'nin Büyükşehir adayı Karalar
MHP yeni adaylarını açıkladı
Ak Parti Adana adaylarını açıkladı
CHP - İYİ Parti ortak adayı Durak mı?
Durak'tan Bahçeli'ye sert serzeniş!
Başkan Sözlü'den adaylık açıklaması
AK Parti’den büyükşehir için 8 aday adayı
ASKİ'de işten çıkartmalar tartışılıyor
Sözlü yaklaşan seçimleri değerlendirdi

EMAİL ADRESİNİZ

Google
Web adanahaber
ZEYDAN BAŞKANI UYARIYORUM!
12.09.2019

Eski Belediye Başkanı Durak, Büyükşehir Belediyesi’nin borçlarını ve ihalelerini eleştirerek açıklamada bulundu.
Adana Büyükşehir Belediyesi eski Başkanı Aytaç Durak, Başkan Zeydan Karalar’ın seçimler öncesi yapılan şaibeli ihaleleri durdurup, yargı denetimine açmak zorunda olduğunu söyleyerek, “Önceki yönetim hakkında kamuoyunu aydınlatmazsanız halkın desteğini de kaybedersiniz” dedi.

Eski Belediye Başkanı Aytaç Durak, Adana Büyükşehir Belediyesi’nin borçlarını ve ihalelerini eleştirerek açıklamada bulundu.

Durak, açıklamasına ‘Zeydan Karaları uyarıyorum’ diye başlayarak şunları söyledi:
“Sayın Başkanım, teslim aldığınız belediye kendi bütçe ve nüfusu dikkate alındığında Kocaeli’den sonra Türkiye’nin en borçlu belediyesidir: 5,5 milyar TL borç vardı. Belediyede 20 bini bulan personelin kaçının bankamatikçi olduğu halen belli değil. Türkiye’de bütün CHP’liler teslim aldıkları Belediyelerin yolsuzluklarını her gün açıklıyorlar. Siz ise susuyorsunuz, ihaleye fesattan yargılanan Sözlü konuşuyor. Halk deyimindeki gibi lütfen yavuz hırsıza ev sahibini suçlatmayın. Seçimler öncesi yapılan şaibeli ihaleleri durdurup, yargı denetimine açmak zorundasınız. Aksi halde mevcut personel ve borçla başarılı olmanız çok çok zor. Önceki yönetim hakkında kamuoyunu aydınlatmazsanız halkın desteğini de kaybedersiniz.”

Adana Büyükşehir Belediyesi eski Başkanı Hüseyin Sözlü’nün “Ben Aytaç Durak dönemini sorgulamadım” dediğini ifade eden Durak, “Oysa, devlet beni 86 müfettişle 4 yıl sorguladı. Tek suç bulamadılar. Sen kendine bak. Beni konuşturma. Beni Adanalılar büyük, küçük parti farkı gözetmeden 5 defa seçti. Sen ise 17 yıldır Adana’da da iktidar olan AKP ile Başkanı olduğun MHP’nin ortak adayı olarak girdiğin ilk seçimi 150 bin oy fark yiyerek kaybettin” dedi.

“ASKİ’nin bir yıllık geliri metronun kalan tüm borcunu ödemeye yeter”
Durak, metronun 2. etabının (hastane, üniversite ve stadyuma ulaşan bölümü) Hükümet Programına alındığını kaydederek, “Görevden alınmasaydım 4 yılda bitirirdim. Zira, zor olan şehir içi 14,5 km’lik Metro 1. Etabını zaten bitirmiştim. Görevden alındığımda Belediyemin hiç borcu yoktu. (Metro borç taksitleri hariç) Bu konuyu Recep Tayyip Erdoğan, Büyükşehir Başkanvekili seçilen Mahmut Çelikcan ve Yüreğir Belediye Başkanvekili Hıdır Bahçe de biliyorlar. Benim teslim ettiğim Belediyede ASKİ ve işletmeler dahil 2 bin 600 personel vardı. Şimdi ise sadece ASKİ’de 4 bine yakın personel var, 1 milyar lira borçlu. ASKİ’nin bir yıllık geliri metronun kalan tüm borcunu ödemeye yeter” ifadelerini kullandı.

              İŞTE AYTAÇ DURAK'IN O AÇIKLAMALARIN TAM METNİ

ZEYDAN BAŞKANI UYARIYORUM!

Sayın Başkanım, teslim aldığınız Belediye kendi bütçe ve nüfusu dikkate alındığında Kocaeli’den sonra TÜRKİYE’NİN EN BORÇLU BELEDİYESİDİR: 5,5 milyar TL borç vardı.


Belediyede 20.000’i bulan personelin kaçının bankamatikçi olduğu halen belli değil.

 Türkiye’de bütün CHP’liler teslim aldıkları Belediyelerin yolsuzluklarını her gün açıklıyorlar. Siz ise susuyorsunuz, ihaleye fesattan yargılanan Sözlü konuşuyor. Halk deyimindeki gibi lütfen yavuz hırsıza ev sahibini suçlatmayın.

Seçimler öncesi yapılan şaibeli ihaleleri durdurup, yargı denetimine açmak zorundasınız. Aksi halde mevcut personel ve borçla başarılı olmanız çok çok zor. Önceki yönetim hakkında kamuoyunu aydınlatmazsanız halkın desteğini de kaybedersiniz.

SÖZLÜ, ASKİ’yi İFLAS ETTİRMESEYDİ PARASI İLE METRO BİTERDİ

Sayın Sözlü “Ben Aytaç Durak dönemini sorgulamadım” diyor. Oysa, Devlet beni 86 müfettişle 4 yıl sorguladı. Tek suç bulamadılar. Sen kendine bak. Beni konuşturma.

Beni Adanalılar büyük, küçük parti farkı gözetmeden 5 defa seçti. Sen ise 17 yıldır Adana’da da iktidar olan AKP ile Başkanı olduğun MHP’nin ortak adayı olarak girdiğin ilk seçimi 150.000 oy fark yiyerek kaybettin.

Metro’nun II. Etabı (hastane, üniversite ve stadyuma ulaşan bölümü) Hükümet Programına alınmıştı. (14.01.2010/262 Resmi Gazete) Görevden alınmasaydım 4 yılda bitirirdim. Zira, zor olan şehir içi 14,5 km’lik Metro I. Etabını zaten bitirmiştim.

Görevden alındığımda Belediyemin hiç borcu yoktu. (Metro borç taksitleri hariç) Bu konuyu Sayın Tayyip Erdoğan, Büyükşehir Başkanvekili seçilen Mahmut Çelikcan ve Yüreğir Belediye Başkanvekili Hıdır Bahçe de biliyorlar.

Benim teslim ettiğim Belediyede ASKİ ve işletmeler dahil 2.600 personel vardı.

Şimdi ise sadece ASKİ’de 4.000’e yakın personel var, 1 milyar Lira borçlu.

ASKİ’nin bir yıllık geliri metronun kalan tüm borcunu ödemeye yeter.

İMAMOĞLU’NA DA ÖNERİM VAR
Sayın İmamoğlu, dönem oldu iki, dönem oldu sıfır Belediye Meclis üyesi ile çalıştım.

Sizin de benim gibi azınlık meclis oyuyla çalışırken hiçbir engele takılacağınızı düşünmüyorum. Yeter ki, halkın yararına tarafsız olarak rasyonel projelerle Meclisinize gelin.

Halka açık gündemden dolayı İstanbullular daima arkanızda olacaktır.

Her zaman dediğim gibi; HALKIN GÜCÜ HER ENGELİ AŞAR.

12.09.2019 Aytaç DURAK
Bu haber 7217 kez okunmuştur.
Arkadaşıma Gönder
Yorum Ekle
Yazdır

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan ADANAHABER veya adanahaber.com hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Cabbar tarafından 13.10.2019 14:09:45 tarihinde yazılmış
Olmedi gitti

Adanalı tarafından 14.09.2019 16:46:00 tarihinde yazılmış
Utanmamak kadar utanç verici Bir şey yoktur.

Hacı Coşkun tarafından 14.09.2019 12:05:13 tarihinde yazılmış
chp kadar başınıza taş düşsün. üç ayda sizin hırsızlıklarınızı ortaya çıkardılar, hala chp düşmanlığı yapıyorsunuz hainlik bu.

tarafından 14.09.2019 00:33:34 tarihinde yazılmış
Metro yapmışmışlar......

Fatih tarafından 13.09.2019 16:52:42 tarihinde yazılmış
Sayende adana Türkiye in en büyük köyü oldu. Sectirdigin h. Sözlü Asya kıtasının en büyük köyü yapti. Z. Karalar galaksinin en büyük köyü yapacak hamd olsun...

Yorumcu Murat tarafından 13.09.2019 11:17:50 tarihinde yazılmış
Ya ne yüzsüz utanmaz arlanmaz bir yaratık bu. Nerdeyse bir ömür Adana'yı yedi bitirdi şimdi kalkmış, hasedinden hırs ve kıskançlığından, önceki belediyeyi şikayet ediyor. Şıracının şahidi bozacı hesabı. Demirel gibi seninde yatacak yerin yok.

tarafından 13.09.2019 10:44:20 tarihinde yazılmış
Acaba adana başına bela eden kim bunu !! Nasıl bi durum bu ? Aytaç durak ? şimdi zeydan başkancı olmak altında kesin bişe var ? Nere imara açıklacak nereye yol su elektirik lazım acaba ? Nolacak acaba yoksa bukadar taraf olmak ? Sırayla önce sözlünün yanında seçim için desteklemek yardım etmek? Şimdi adam rafa kaldırılınca raftakini alayım bari ? Demek altında ne var acaba ? SessiZliğinizi bu şekilde bozsanız keşke ? Sayın sözlü siz neden aytaç durakla ilgili açıklama yapmıyorsunuz ? Keşke herkes ? Herkesin bildiğini konuşsa ! Herkes naptıgını yazmış ? Sen iyiydin o iyiydi Adana niye köy ? Metro dedin rezil ettin ? Öbürü köprü dedi yarım yapalak bumu hizmet ? Tebrik ediyorum sizleri ..

okan tarafından 13.09.2019 09:01:54 tarihinde yazılmış
Sözlü ile çalışmak istedin sözlü sana pay vermeyince birden Zeydan cı oldun .Sen adana için ne yaptın ki konuşuyorsun Sen seçimi kazandım diyorsun ya sen kazanmadın millet chp denen partinin gelmemesi için mecburiyetten sana oy verdi sende kerameti kendin de zannediyorsun.

Koray tarafından 13.09.2019 08:06:06 tarihinde yazılmış
Senin adanaya attığın kazigi hicbir belediye baskani atmadi aytac durak metroyu 4 senede bitiririm demissin bitirdigin metroyu görüyoruz kac yilda kac paraya bitirdigini biliyoruz adananin bugunki halinin tek sorumlusu sensin aytac durak. Senun zamaninda cikan imar planlarinin durak insaatta hazirlandiginida biliyoriz sen ve cevredekilere gore imar plani cikardiginida daha ne konusuyon cikipta yasin olmus 83

Nevzat Batmaz tarafından 12.09.2019 21:50:24 tarihinde yazılmış
Ne deyim , Herkes kendine yakışanı yapar. Zeydan öncesini Zeydan Karalar beşinci yıl sonundaki sonuçlara göre değerlendirilir. Ancak Sözlü öncesi ve sözlü dönemini mukayese sini yapmak mümkündür. Bilenler somut , nezaketi elden bırakmadan yazsın ki Halk aydınlansın. Kimse benim tilkim iyidir demesin. Eserlerin konuşulması hatırlatılması sanırım sn. Zeydan Karalara örnek olur, tartışmaları faydaya çevirebiliriz. Sermayeyi kediye yükleyip Kredi kartı müflis leri gibi geleceğini yiyenlerin cezasını mebalini kimseye ödeyeceğiz. İyi akşamlar.

Hkn tarafından 12.09.2019 21:20:53 tarihinde yazılmış
Sözlü nasıl geldi ? Sayende ! Bunu herkes biliyor ? Senide herkes biliyor ? Sende sözlüde susun artık ? Konuşma sırası zeydan karalar ‘da Seninde yolsuzlugun mahkemen var Sözlü zaten parke taşından ceza almış onanmış cezanız var? Yavuz hırsız evet ev sahibini bastırıyor ? Boş boş söylemlerinizle ... sizden adanalı kurtuldu ... lütfen çekilin kabugunuza polimik yaratmayın ? Yok şukadar borç vardı yok ben şöyle yaptım ? Halk karar verir diyorsunuz ? Halk bakın yorumlara sizi negüzel anlatmış ... yazınızdan çok yorumlar çok daha dürüst net anlaşılır ? Bence siz yorumları okuyun onlara cevap verin ? Verebilecek cesaret varsa ?

tarafından 12.09.2019 21:10:07 tarihinde yazılmış
Sen değilmisim bu sözlü belasını başımıza bela eden. ! 17 yıl durdunda noldu adana köy sıfatından mı kurtuldu ? Bence kenara çekil vicdanınla yüzleş !! Sizler adana için boşa geçen yıllarsınız bence sen hiç konuşma ..

AKINCILAR tarafından 12.09.2019 20:18:18 tarihinde yazılmış
2020 Haziran'da erken seçim var.....Bu okuduğum göre Aytaç Durak, Adana'nın Üst Aklı veya Adana'nın Bahçelisi gibi bir görüntü sergiliyor.....Yani Zeydan Karalar'dan sonra Belediye Başkanı yine değişecek gibi sonraki seçimde.....2023-2024'te Akp'den bir Başkan olacak gibi bir sonuç çıkardım.

BIR GARİP VATANDAŞ tarafından 12.09.2019 17:12:29 tarihinde yazılmış
Her zaman o donemin baskanlarina yalakalik yapan sahis ustten metro yaptirip paranin anasini aglatan yillardir bitmeyen borca surukleyen sahis SENIN NE HADDINE AKIL VERMEK

Serhat tarafından 12.09.2019 16:26:30 tarihinde yazılmış
Sayın Durak şu mal varlığını açıkla tüm dünya öğrensin. Adana metrosu dünyanın en saçma metrosu kimlerle bu güzergahı seçtin kimleri zengin ettin sen biliyorsun ahirete kaldı senin hesabın...o kadar iyi idi bütçen niye soktun metronun borcunu tüm Adanaya kaç yıl oldu öde öde bitmiyor bir poha yaramaz METRO...Adana seni hiç bir daim iyi anmayacak ben Ne sözlü nede Zeydan taraf tarı değilim ama ikiside seni hedef gösteriyor neden acaba?

Kemal Tas tarafından 12.09.2019 15:34:02 tarihinde yazılmış
Adana da belediye başkanlığına başladığında her yer tarlaydı sokaksız addesiz ve imarsız bir şehir yarattın kısacası Adana'yı köye çevirdin utanmadan hala konuşuyorsun

Objektif bakış tarafından 12.09.2019 15:20:29 tarihinde yazılmış
Yazıklar olsun bir insan bu kadar yüzsüz olamaz Aytaç durak bürolarına boy boy sözlü resimleri astıran sendin sözlünün ne olduğunu çok iyi biliyordun eğer seçimleri sözlü değilde akp adayı kazansaydı belkide şimdi içerideydin sırf kendini kurtarmak için sözlüye destek verdin ...Adana senden çektiğini kimseden çekmedi...Karalardada akıl varsa seni değil bir durak ismini kendine yaklaştırmaması lazım zira başına büyük bir çorap örer.

Erkan adanali tarafından 12.09.2019 15:07:36 tarihinde yazılmış
Yediniz yedrdiniz Rabbim sorsun hepinizden sen yaktın aşamayı sözlü yıktı durbakim. Zeydan ne yapacak

SALBAŞLI HACININ TORUNU tarafından 12.09.2019 13:40:31 tarihinde yazılmış
SAYIN AYTAÇ DURAK; ŞUNU AKLINDAN ASLA ÇIKARMA Kİ KARAİSALIYA SADETTİN ASLAN VE ADANAYA DA HÜSEYİN SÖZLÜ BELASINI SEN SARDIN.TARİH SENİ BU YAPTIĞIN İÇİN ASLA AFFETMEYECEK ADANA VE KARAİSALI HALKI DA ASLA VE ASLA AFFETMEYECEK.

Vatandaş tarafından 12.09.2019 13:16:34 tarihinde yazılmış
Aytaç bey açık ve net konuşmuş. Sn.zeydan bunları yaparken chp li meclis üyeleride el kaldırmış kabül etmişti.önce chp li meclis üyelerinden başlayın.çünkü onlar çıba nın başı.

Guven Kaya tarafından 12.09.2019 13:15:51 tarihinde yazılmış
Aklını kendine sakla.Hangi yüzle ortaya çıkıyorsun.Sözlü yü Adana nın başına bela edenlerden biri de sensin.Zübük siyasetçi.

Adanalı tarafından 12.09.2019 12:06:22 tarihinde yazılmış
Metroyu dört yılda bitiririm diyor yaşım 34 boş yerlerden geçirdiğin metronun kaç yılda bittiğini biliyoruz köprüleri yapmadan arsaları sudan ucuz fiyata nasıl kapattığını biliyoruz ve ADANAYA EN BÜYÜK İHANETİN SABANCIYI nasıl bezdiripte ADANADAN kaçırdığını biliyoruz kene gibi yapışmışsın bırakmıyorsun kan emici...

Nadir tarafından 12.09.2019 12:00:05 tarihinde yazılmış
Sayın DURAK.. Ne adanalı seni anladı nede zeydan.. Tek anlayan sözlü.. o da çamura yattı.. Yavuz hırsız misali borcu sizin üzerinize attı..

myld tarafından 12.09.2019 11:25:55 tarihinde yazılmış
sayın aytaç durak hiç adanaya kuş bakışı hiç baktınmı ?Bu şehir bugün köy gibiyse sizin yüzünüzden biraz vicdanınız sızlamalı utanmadan çıkmışsınız akıl veriyorsunuz.Bakın ankarada bizzat sizin başkanlık yaptığınız dönemde sizi teftişe gelen mülki müfettişin ağzından şu cümleler döküldü; ADINA illegal yollarla 1000 e yakın tapu var ama hepsi legal yollara çevrilmiş hukuk yollarını kesmiş diyor .siz bence hiç konuşmayın zaten biryerden çıkacak keza çıkıyorda haberlerinizi alıyoruz.

 
 
 
EDİTÖR
Hüseyin BAYRAK
Hüseyin BAYRAK
YAZARLAR
Elif NİSA

Yüksel MERT
Yüksel MERT
Atatürk Dostluğu

Metin DOĞRUYOL

KONUK YAZARLAR
Prof. Dr. Banu KUMBAK AYGÜN

Hasan TÜLÜCEOĞLU
Hasan TÜLÜCEOĞLU
Garp Yolu

Geçerli bir anket yok!

 
İLETİŞİM

İSTATİSTİK
Aktif Ziyaretçi: 
2024
Bugün Gelen: 
7369
Toplam Ziyaretçi: 
318136908