14:35:13 / 25.03.2017 
Adanaspor'da Galatasaray hazırlıkları   |   Yüksel Mert, Bursa'ya nasıl haber oldu?   |   Otomobil elektrik direğine çarptı   |   Motosiklet polis aracına çarptı   |   Buzdolabı evi kül etti   |   Pazar yerinde silahlar konuştu   |   Sahte deterjan operasyonu   |   Cezaevinden çıktı canına kıydı   |   Polisten kaçtılar duvara çarptılar   |   İpekoğlu'ndan hakemlere sert tepki   |  
ANA SAYFA
   Adanahaber Özel
   Adana Güncel
   Ulusal Gündem
   Bölge Haberleri
   Ekonomi
   Dünya
   Siyaset
   Spor
   Sağlık
   Polemik
   Eğitim
   Bilim - Teknoloji
   Dini Hayat
   Kültür & Sanat
   Medya - Makale
   Künye
   Adana Tarihçesi
   Linkler
   Adana Protokol
   Video Galeri
Foto Galeri
Arşiv Arama
Tüm Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Hüseyin Sözlü'ye şok!
Bunalıma giren genç kadın canına kıydı
Mezarlıktaki katliam çözülmeye başladı
Müteahhitin sır ölümü
Adana'da FETÖ operasyonları
Pompalı tüfek ölüm saçıyor
Suçu kabellnmek yerine herkesi suçladı
Adana'da toplu taşıma denetleniyor
Genç kadın kendini astı
Polis memuru not bırakıp canına kıydı
 ÇOK YORUMLANAN
Büyükşehir krediyi maaşlara harcadı
Hüseyin Sözlü'ye şok!
Adana'da toplu taşıma denetleniyor
Suçu kabellnmek yerine herkesi suçladı
Durak'tan 'Sözlü' açıklaması
CHP'li Türkmen 'faturası'nın arkasında
Sözlü'nün 'Ceyhan davası' devam ediyor
MHP Adana referanduma hazır
Yüksel Mert magazin dünyasınıda salladı
Ağlatan kentsel dönüşüm

EMAİL ADRESİNİZ

Google
Web adanahaber
Hüseyin BAYRAK
Sorun siyasal sistemimizde
Hüseyin BAYRAK   -    info@adanahaber.com

 

Türkiye Cumhuriyetinin siyasal sistemi bir kez daha duvara tosladı. Başbakanlık ve Cumhurbaşkanlığı gibi makamların etki ve yetkileri reel gerçeklik ile uyuşmuyor bundan sonrada uyuşmayacak.

Güç insafsızdır hukuksuzdur zalimdir. Aynı zamanda korkaktır. Her gece rüyalarında bir gün makamının ve gücün elinden alınacağı korkusuyla kâbuslar görür. Ve güç aynı zamanda tek hedefi vardır en güçlü olmak. Bir kentte en güçlüyse bir ülkede bir ülkede güçlüyse dünyada en güçlü, eğer dünyada en güçlü ise kâinata ve daha ötesi firavun gibi kainatın yaratıcısı ile mücadeleye girip ben sizin en büyük rabbiniz değilmiyim demeye başlar.

Osmanlı padişahları evlatlarını kardeşlerini öldürürken tek korkuları vardı bir gün tahtının sarayının elinden alınması. Kanuni biricik oğlu Mustafa’yı gözleri önünde zalimce hunharca boğdururken vahşice ve kendinden gayet emin bir tavır sergiliyordu.  Tek gerekçesi vardı Mustafa’nın bir gün güçlenip tahtı ele geçirmesiydi. Aynı dramı tüm padşahlarda istisnasız olarak görülmektedir.

İktidar kavgalarının gerekçesi ise her zaman kutsal değerler olmuştur. Bazen ilai kelimetullah bazen devletin bekası bazen aziz milletin felahı gibi gerekçeler olmuştur. Her zaman galibi kahraman mağlubu ise vatan hainidir. Kahramanda ve haini de hep kutsal gerekçelerle bezenir.   

Türkiye’nin siyasal sistemi çatışmayı kendiliğinden doğurur. Bu çatışma direk fıtrat ile alakalıdır. Cumhuriyet tarihi boyunca birbiri ile huzurlu ve işbirliği çerçevesinde Gerçekleşen ve sağlık olarak yürütülen bir Cumhurbaşkanı başbakan ilişkisi yoktur.

İsmet İnönü- Mustafa kemal ilişkisinden başlamak üzere Özal bizzat atadığı Akbulut ve Mesut Yılmaz ile Demirel kızım dediği  Tansu Çiller ile en son Tayyip Erdoğan kardeşim diyerek atadığı Gül ve Davudoğlu ile sorun yaşadı.

Şimdi Ak Parti olağanüstü kongre kararı aldı kongre sonrasında yeni bir genel Başkan ve başbakan seçilecek. fakat Tayyip Erdoğan kimi seçerse seçsin Binali Yıldırım, Numan Kurtulmuş veya Bekir Bozdağ hatta damadı Berat Albayrak hangisi olursa olsun çok kısa süre içinde Davudoğlu’nun akıbetiyle karşılaşacak.

Bu bir sistem sorunudur mutlak şekilde patlayacak yürümeyecektir. Başbakan olarak atanan kişi güç kazanmak için bende varım demek için elinden geleni yapacak  Cumhurbaşkanı ise rahat dur seni ben atadım güç bende diyecek.

Çözüm sadece Anayasanın değiştirilerek Başkanlık sisteminin yerleşmesidir. Eğer Türkiye büyük devlet olacaksa bu siyasal sistemini çözüm her seferinde aynı problem ile karşılaşmaması lazım.

Yetki ve güç tek kişide devlet başkanlığında toplanmalıdır. Yeni demokratik sistem insan fıtratına uygun olmalıdır. İnsan fıtratına uymayan bir yönetim sistemini dikte etmek önelcikle bu ülkeye ihanettir.

 

Bu yazı 7850 kez okunmuştur.
Arkadaşıma Gönder
Yorum Ekle
Yazdır
 
Yazarın Daha Önceki Yazıları

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan ADANAHABER veya adanahaber.com hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

aydın tarafından 28.12.2016 03:09:15 tarihinde yazılmış
Yav heeeee heeeeeeeeeee. İstediğin kadar yaz vasıfsız editör bozuntusu seni. Kaç para alıyorsun lan ülkeyi dipsiz bir çukura atacak sistemi savunmak için??? Bu arada yazım yanlışlarını da kontrol et bir zahmet.

türkergen azmi özden tarafından 23.09.2016 15:43:57 tarihinde yazılmış
o senin fikrin ben yok biz varız,herşey bir kişiye bağlanamayacak kadar geniştir.sana göre meclise,başbakana vebaşka güçlere hiç gerek yok,bizimde böyle yalakalıklara karnımız tok. devlet geleneğimizde kurultay var,meşveret var,istişare var.inkar etsende var. yanlışda israr etme,belki ilerde pişman olursun. tamammı tosunum.

türkergen azmi özden tarafından 23.09.2016 15:38:34 tarihinde yazılmış
o senin fikrin ben yok biz varız,herşey bir kişiye bağlanamayacak kadar geniştir.sana göre meclise,başbakana vebaşka güçlere hiç gerek yok,bizimde böyle yalakalıklara karnımız tok. devlet geleneğimizde kurultay var,meşveret var,istişare var.inkar etsende var. yanlışda israr etme,belki ilerde pişman olursun. tamammı tosunum.

Mehmet Öztürk tarafından 21.09.2016 17:34:27 tarihinde yazılmış
Sorun sende Hüseyin Bayrak.Sistemi şahıslara göre ayarlayan bir ülke biliyorsan yaz.Patagonya gibi diktatörlükle idare edilen ülkeler hariç.Şahıslar seçildiklerinde yemin ettikleri anayasaya uymak zorunda.Yemin etmek öyle basit birşey değildir,inanan insanlar için.Eğer anayasaya uymayacaksan niçin aday olursun derler ve doğru söylerler.Bundan sonra senin yazıları okumayacağım.Allah seni bildiği gibi yapsın Hüseyin Bayrak.

Budist tarafından 08.09.2016 20:40:49 tarihinde yazılmış
Narin kardeş biz kenar mahalle eşrafı... Kafamız fazla basmaz... İdare et.....

Ahmet narin tarafından 27.07.2016 11:38:50 tarihinde yazılmış
Sayın yorumcular:Dikkat ediyorum sadece eleştiri yapmak,değişik fikir olsunda ne olursa olsun gibilerden saçma sapan şeylerle kendi kültürünüzü belirtmiş oluyorsunuz.Editör bir iddaa yani tez savunuyor bunun hiç mi doğru tarafı yok.Ahkam kesip zıt yani çatlak sesler uyduracağınıza ortak bir tarafımız yok mu.En basit bir konuda bile en uç noktaları savunarak hiç biryere varılamaz.54 islam ülkesinin ürettiği almanya,nın ihracatına bile yetişmezken savunduğun ama uygulayıp uygulamadığını bilmediğimiz bu hayatında senin hiç vazifen yok mu.Eğer savunduğun görüşü yaşıyorsan etrafına topla insanları çevreni,ülkeni,dünyayı toplayabiliyorsan o zaman konuş.Editör kendi çapında birşeyler yapmaya çalışıyor ve sizin gibilere bu imkanları veriyor.Seningibillerde cahilin yapacağı tek şey hakarettir.Halkın önünü kapatmak için bu taylar kurumlar konseyler varken sorun sistemde değilde neyde.Bence sorun sende.Sen çözüm üretmiyorsun.Boş laf üretiyorsun.Çok şükür ki bu görüşteki cahil insan yok denecek kadar az.Etrafında kimse yok.Sonu yalnızlık ve ruh sağlığı hastanesi.Allah hidayet eder inşallah.

tarafından 15.06.2016 02:53:49 tarihinde yazılmış
Sorun siyasal sistemimizde degil sayın bayrak bizim ahmaklığımızda.. Gelin şöyle bir pratik yapalım...Devlet milli birşeylerden bahsediyor...ama bence herşey dezgah ..!! Adalet olursa fare de arslan da itaat eder bu ülkede allahın emirleriyle mi yönetiliyoruz..?? Hayır.. Peki adalet varmı..?? Hayır.. Peki bunlar başımızdakiler kim..?? Ben bilmiyorum bilen varmı..?? Hayır.. Suriyenin bu hale gelmesinde bunların gayret ve çabası katkısını...kim inkar edebilir..?? Toplum ahlakı diye birşey kaldığına inanan varmı..?? sefaletten sokaklarda millet orospuluk yapıyor.. Kimsenin umrunda değil..Suriyelileri bıraktık... ! Işıdın içinde kimler var..?? Seydi hazretlerinin akrabaları varmı yokmu.. Bunlar kimin için savaşıyor..?? Bu devletin öbüsleri kimi bombalıyor..?? Tüm haçlı orduları kimi bombalıyor..??kafirlere bir olup müslümanlara ben mi silah sıkıyorum..?? Hala Kafirlere müttefikim diyen kim..?? PKK yı kim silahlandırıyor..?? Benim askeri üslerimi beni parçalamak için,PKK ya silah yağdırmak için.. kim kullanıyor..?? Bu ülkede bu hükümete soruyorum ak partiyi destekleyen biri olarak soruyorum terörü bitirmek için neden idam cezasını gündeme almıyorsunuz..?? Neden hala benim ülkemi parçalamak isteyenlere müttefikim diyorsunuz..?? Neden tüm hıristiyan haçlılarına benim ülkem deki askeri üsleri açtınız..?? Fetocu diye bir sürü tutuklamalar yapmanıza rağmen bu gerçek ajanlar , satılmışlar...neden hala sokaklarda elini kolunu sallayarak işine devam ediyor..?? Pkklıları , hainleri... Neden bu devlet mecliste benim paramla besliyor..?? Bu nasıl bir düzen bilen varmı..?? Ben bir vatandaş olarak bunların da samimiyeti ne inanmıyorum.. Muhalefet de bunlar da emperyalistlerin maşası...!! bir tek soru bu devlete bu hükümette Amerika tarafından görevlendirilmiş , amerikaya çalışan, hukumeti denetleyen kaç tane bakan var.. Uyuyun be milletim uyuyun... Terör biterse halk bu hükümeti de benim gibi sorgulamaya başlar.. Bu sebeple bu ülkede asla terör bitmez... Ne mutlu türküm diyene..!! Bu devleti yıllardır soyan satan hainlere bu hükümet neden dokunmuyor..??? Neden benim ülkemde soyulan adaletten nasibini alamayan, hep zulüm gören ben oluyorum....?? Bir kişi çıksın da benim söylediklerimin...yalan yanlış olduğunu söylesin.. Bu hükümet yanlış veya bilinçli...dış politikasıyla milyonlarca müslümanın ölümünden sorumludur...!!

can gul tarafından 15.05.2016 08:06:56 tarihinde yazılmış
insan egoları mı suçlu acaba............hüseyin bey bu ego sistem sayesinde kontrol altına alınmalı mı yoksa alınmamalı mı..................bu soruya cevap iyi bir demorasinin anahtarı mı değil mi................ben sıradan bir insan olarak dünyadaki sistemleri inceledim .......siz de inceleyebilirseniz defolu insanların egolarını değil de konuşulması gerekenleri konuşabilecek miyiz acaba...............................

Yüreğirli tarafından 13.05.2016 18:46:08 tarihinde yazılmış
Kanuni oğlunu taht korkusundan mı öldürttü, yoksa oğlu bile olsa hukuku mu uyguladı. Burası tam bir muamma. Tarihe farklı açılardan bakan kendi dünya görüşlerine göre yorum getiriyor. Şahsen ben de bir yorum yapamadım. Yanlış bir yorum yaparsak, Kanuni başkanın günahını alabiliriz. Çok egolu biri olsaydı 1.viyana kuşatmasında geri çekilmeden orduyu , devleti perişan ettirebilirdi. Ama görülüyorki sorumluluk duygusu heveslerini bastırabilmiş. Devir devran değişti, artık aynı kanun maddeleri bırakın öz çocuğuna, 4. dereceden kayın hısımı , akraba, eş dost talukat ile normal vatandaşa bile farklı uygulanıyor. Kayırmacılık ,kollamacılık, yandaşçılık aldı başını gidiyor. Kanuni gibi adamlar mumla aranır oldu. Kaldı ki kayırdığın adam, akraban yakının yandaşın bile olsa, günü gelir en sağlam kazığı atabilir, taraf değiştirebilir, garantisi var mı? Atacağı bir oy. Onu bile kime verdiği belli değil. Bu gün menfaati icabı yanındaysa öbür gün pek tabiî ki yine menfaati icabı tam karşıda saf tutanların arasında kendine yer bulabilir. O yüzden en iyisi hukuku uygulamak. Hepsi bir tarafa, ben şahsen Bayrak’ın bu yazısını başkanlık sistemine övgü olarak algılamadım. Yer yer sistem eleştirisi yapmış. Battmaya batıyor, bari süreç hızlansın…gibisinden iğnelemeler de yok değil yazıda. Tabi buda bir yorum. Farklı görüşler de olabilir. Saygılar…

Özcan tarafından 12.05.2016 12:30:48 tarihinde yazılmış
Sevgili AHMET YILMAZ İsmi ile müsemma şey. zevat zerzevat zevatzade bostanzade tahtazede vs kelimeler çok. yalaka alaka malaka vs.. sorumlusun hesap vereceksin.. vs.. Yazdıklarını okumayan bakar görmez okur anlamaz zihniyettesin. Madde madde yazayım ki iyi anlaşılsın. 1- Yalaka demişssin o seni kaale almayıp yorumunu hoşgörü ile yayınlamış. Bu bir hakarettir dava açsa içerdesin. Ha şu da var toplumun genel olarak hakaret kabul ettiği şeyleri sen övgü olarak benimseyebilirsin. Ha birisi sana küfreder sen onu şefkat gösteriyor olarak anlayabilirsin. Bu senin değer yargılarına bağlı. 2- Tehdit etmektesin . Sanki yazar ülke yönetmekte.. sakın ha gerçekleri yazma yoksa birşekilde hesap sorcaz sorumlusun şeklinde tehdit etmektesin. 3- Seni adam yerine koyup yorumundaki hakaret ve tehdit sallamalarına cevap verip vermemesi kendine ait bir karar . ister verir ister vermez. 4- Başkanlık olunca çok merak ettiğin ve türkün genetiğine aykırı teoride güzel ama pratikte uygulanmayan Cumhuriyet mavraları SENİN kafadakilerin, KILIÇDAROĞLU ve HDP nin özyönetimi değilde Hakiki salt çoğunluğun seçimine biraz daha yaklaşacak. Cumhurun salt çoğunluk sesi olacak. Merak etme 90 yıllık teoride güzel pratikte işkence ve başı kuma sokma macerası bitecek. 5- Nerede bir müslüman varsa insan varsa müslümanı ilgilendirir. İnsan yeryüzünde Allahın Halifesidir. Gerçek müslüman İlayı kelimatullah için mücadele eder. Elhamdülillah müslüman ise sloagan atar durur. O sadece elhamdülillah müslümanıdır. Fazla zorlama kapasiteni anlamazssan anlamazssın. anladığın kadar yaşa. 6- Kula kulluk etmeyen kim var. Bırak kula kulluğu pula kulluk edenler ekser.. 7-Şehitler gelmezse ve düşmanın olmazssa o zaman kork. kendine sor. acaba neden? Yoksa düşmana mı benzedin yada onlar gibi mi oldun. Dünya var olduğu sürece savaşlar devam edecektir. Tasalanma. 8- Arabistanda İranda Orta aasyada belarusyada Nijerde Canada da amerikada Anadoluda hertarafa gidip yaşayabiliriz. Gitme sorunu yok al biletini git. Orta asyadan gelip anadoluy yurt edinmişiz. Bir moğol daha çıkarsa içimizden bir kısmı kalkar gider Arabistanı, romayı yada ispanyayı yurt tutar. olur olur. İnsanın nasibi nerede ise orada olur. 9- Özetle yazar Türkiyedeki sistem sorunundan bahsediyor. Örnekler veriyor. Ama o taş seni neden ürkütüyor? yalaka ve hesap sormakla tehdit ediyorsun. Yoksa sistemi tıkayan bir ekiptemisin? 90 yıldır sistemi tıkayanzadelerden misin. Çanakkale boğazı nere yanan boğaz nire.. İnsan merak ediyor PAVLOV ne muhteşem bir bilim adamı imiş.

muhammed tarafından 10.05.2016 22:35:21 tarihinde yazılmış
Ben bir vatandaş olarak ak parti ve kadrolarına güveniyorum.. Sayın Davutoğlu bu güne kadar bulunduğu makamda daima göğsümüzü kabartmış gurur kaynağımız olmuştur .. Gönül isterdiki muhalefet de bunlar kadar disiplinli, millete hizmet aşkıyla coşan üretken kadrolara hizmet versin...ancak muhalefetin ve fetoşçuların kolonlanmış CIA ajanlarının bunca satılmış köpeğin hepsi..bir araya gelse.. Aynı yönde esse... bunların tırnağı bile olamıyor..!! HASTAYIM ABİ HASTAYIM BEN TAYYİBİME... VARSA BUNDAN DAHA LİDER GÖSTERİN...??

Ahmet YILMAZ tarafından 09.05.2016 12:19:12 tarihinde yazılmış
özcan denen zevatzade.. ben kimseye hakaret kelimesi etmedim. bayrak yazdıklarımda alındı ise kendisi desinki şu noktada sana katılmıyorum diyebilir. Başkan olunca başınız göğe ermeyecek merak etmeyin. bana ne senin filistininde yada arabistanından beni ilgilendirmiyor. müslüman birliği filan bize ney kardeşim. ELhamdülillah müslümanız ama sizin inandığın dini ben anlamıyorum. kula kulluk etmenin bir anlamı yok bu ülkenin yönetimi Cumhuriyettir. değişmez bir gerçektir. Başkan olunca Şehitler geleyecek diyorsan ortaya şöyle br gerçek çıkıyor demektir. bu savaşı birileri ateşlendiyor. git arabistanda suriyede yada iranda oyna burada olmaz.

tarafından 06.05.2016 18:43:59 tarihinde yazılmış
dert edinme yazar bey imam aytac 2019 belediye baskani yapar kiciniza kina yakarsiniz adanayi ancak imam Aytac kurtarir

Özcan tarafından 06.05.2016 15:17:44 tarihinde yazılmış
AHMET YILMAZ denen zevat.. Hüseyin Bayrak Yalaka Değil. bir aynadır. Bakınca kendini görmektesin. .. Başkanlık sistemi gelince Türkiye amuda kalkacak. Boztahta da amuda kalkar. Fiilen Başkanlık sistemi uygulanmaktadır. Her ne kadar davutoğlu süreç hızını yavaşlatsa da Başkanlık sistemi uygulanacak. Merak etme Başkanlık sistemi Tayyibin çocuklarınıda senin çocuklarınıda bayrakın çocuklarınıda kurtarır. İslam dünyası kendine gelir. Ezilmişlik, gerikalmışlık, pısırıklılık, bölünmüşlük psikolojiisinden kurtulur. Her yapılan %100 başarı sağlamaz. ANADOLU da birçok ülkenin ideolojinin emelleri var. Düşmanın fazla olması gayet olağan.. Ermenisi, siyonisti, haçlısı, rusu, acemi arabı düşman olabilir. Ülkede iki kişiden biri Tayyibe destek veriyor. Sen vermemişssin bayrak vermemiş bir anlam ifade etmez.. ALTERNATİF yok. Çık ondan bundan yorumlarda hesap soracağına parti kur . Vatandaş desteğini al sor hesabını. yada olması gerekeni yap. Öyle insanları aşağılayarak hakaretvari cümleler dökerek kendini fasulyeden saydırmaya çalışman boşa.. Hüseyin BAYRAK ın tespitleri yerinde tespitler. katılıp katılamakta serbestsin. ama hakaret edemezssin.

Ahmet YILMAZ tarafından 06.05.2016 12:14:15 tarihinde yazılmış
Yaz bakalım yalaka. Başkanlık sistemi gelince ne kazanacaksın acaba merak ettim. gelecek sistemin ne olduğunu biliyormusunuz. yok. detay yok. sonuç nereye gideceği belli olmayan bir sistem. bence bu sistemin gerekliği başkanlık değil. çocuklarının kurtarmak. kendine uygun yasa yetirip kendi ölünce oğlu geçecek yerine. yaptıklarının hesabı sorulmasın öylemi. herşşeyi, tek adama verirsen Zalim dediğiniz Esatta ne farkı kalacak. yada Saddamdan farklı ne gitirecektir. Sonuçta geleceğimiz nokta bu olacak. sizler sadece biri istiyor diye sonucunu bilmeden iyimi kötümü okumadan tam destek diyorsunuz. aynısını geçtiğimiz dönemde teröristle görüşürkende savunmuştunuz ne oldu geldiğimiz nokta nedir. görüyormusunuz hergün ŞEHİTLER geliyor. bunun sebeplerinden biride sensin. neden diyeceksin benim ne suçum var dersen eğer eski yazılarında ANALAR AĞLAMASIN diyen sen değilmisin savunmadınmı, şimdi aynısını yapyırosun. sonuçta herşey gidince kandırıldık demekle bu işten kurtuldum olmaz. hesap vermen lazım, savunanların buna ortak olduğunu biliyorum bunlardan BİRİDE SENSİN H.BAYRAK Denen Zevat

 
 
 
EDİTÖR
Hüseyin BAYRAK
Hüseyin BAYRAK
Darbe bitti mi?
YAZARLAR
Yüksel MERT

Bekir Fevzi YILDIRIM
Bekir Fevzi YILDIRIM
Felaket Getiren Zenginlik

KONUK YAZARLAR
Soner YALÇIN
Soner YALÇIN
Lafügüzaf

Hasan TÜLÜCEOĞLU

Fuat TÜRKER

Geçerli bir anket yok!

 
İLETİŞİM

İSTATİSTİK
Aktif Ziyaretçi: 
3892
Bugün Gelen: 
58457
Toplam Ziyaretçi: 
233539914