11:24:41 / 23.06.2018 
Kaçan araçtan 4 kilo esrar çıktı   |   Sahte polis gerçek polislere yakalandı   |   Bahçeli, Adanalılara seslendi   |   Patates ve soğan el yakmaya başladı   |   ASKİ'den SMS uyarısı   |   Bin polis metruk binalarda torbacı avında   |   Otomobil ve minibüs çarpıştı   |   Sulama birliklerine yeni başkanlar   |   Yağmacı sevgililer yakalandı   |   Hırsızları 'zemzem' yazısı ele verdi   |  
ANA SAYFA
   Adanahaber Özel
   Adana Güncel
   Ulusal Gündem
   Bölge Haberleri
   Ekonomi
   Dünya
   Siyaset
   Spor
   Sağlık
   Polemik
   Eğitim
   Bilim - Teknoloji
   Dini Hayat
   Kültür & Sanat
   Medya - Makale
   Künye
   Adana Tarihçesi
   Linkler
   Adana Protokol
   Video Galeri
Foto Galeri
Arşiv Arama
Tüm Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Erdoğan, Adanalılara seslendi
Dolmuşta feci ölüm
Adanalılar bu binaya çözüm istiyor
Durak'tan Bahçeli'ye sert serzeniş!
Lunaparkta dönme dolap kavgası
Toplu taşımacıların güzergah kavgası
Sağnak yağış sele neden oldu
Emekli polis, eşini öldürdü
Akşener, Adana’da halka hitap etti
10 yaşındaki çocuk kardeşini vurdu
 ÇOK YORUMLANAN
Sözlü'den 'Cumhur İttifakı' çıkışı
Durak'tan Bahçeli'ye sert serzeniş!
Akşener, Adana’da halka hitap etti
Toplu taşımacıların güzergah kavgası
Bakan Soylu, Adanalılarla buluştu
Adanalılar bu binaya çözüm istiyor
Bakan Özhaseki İmar Barışı’nı anlattı
Karpuz üreticileri umduklarını bulamadı
Adana Demirspor yeni başkanını seçti
Lunaparkta dönme dolap kavgası

EMAİL ADRESİNİZ

Google
Web adanahaber
Hüseyin BAYRAK
Listeler Açıklandı Yarış Başladı
Hüseyin BAYRAK   -    info@adanahaber.com
Türkiye'de ki adaya göre parti tercihindeki oranın artışı parti genel merkezlerinde artık resmen görülmeye başlanılmış olacak ki bu defa partiler daha dikkatli liste yapmışlar. Araştırma sonuçlarına riayet edilmiş sokağa çıkıldığında selam verilen adayların çoğunluğu göze çarpıyor. Bu seçimde Adanalıların tanıdığı bildiği isimlerin yarışacak olması sokakları kulisleri ve seçim meydanlarını şenlendirecek.

İlk açıklanan liste MHP listesi oldu. MHP nedendir anlaşılmaz bir şekilde kendisini Ceyhan’a hapsedince gözler diğer partilere çevrilmiş durumdaydı.

Geçen seçimde ilk 3 kişiyi mebus yapmakla görevlendirilen Cahit Öztok bu defa 2 kişiyi mebus yapmakla görevlendirilmiş bu defa işi biraz daha kolay. Ceyhanlı fobisi biraz daha artacak. İlk iki kişi çıkar.

İkinci olarak açıklanan CHP listesi tamamen Adana profiline uygun bir liste olarak karşımıza çıktı. Geçmiş İl başkanlarını Ayhan Barut, Burhanettin Bulut ve Orhan Sümer’i milletvekili adayı göstererek partiye emek varsa nimette var dedi.
 
 İkinci sırada yer alan Orhan Sümer'in Selahattin Çolak’ın yeğeni olması özellikle Yüreğir'de bir çok kişiye bir şekilde değmiş olması ciddi anlamda varlık gösterecektir.

Adayların sıralamasına bakıldığında bir önceki listenin aksine belli bir yöre veya mezhep ön plana çıkmadan bir hazırlamışlar. İlk açıklanan listede sıkıntılı ismi geri çekerek Rıza Mete listesinin eksiğini tamamlamış oldu. 4 milletvekili çıkartır 5. Milletvekilini Ak Parti'den alabilir.

İyi Parti listesine bakıldığında MHP’nin altını boşaltmayı hedeflemiş bir liste olarak karşımıza çıkmakta. MHP’nin 3 önemli ismini ilk üç sıraya koymuş. Adeta CHP ve Ak Partililere kapısını kapatmış durumda. Bu durumda alacağı milletvekili sayısı MHP’nin alacağı milletvekili sayısı kadar olacaktır.
 
Uzun süre sendika başkanlığı yapmış olan İsmail Koncuk İl başkanı Metanet Çulhaoğlu ve geçen seçimde MHP’nin favori ismi Yörük Ali Paşa (Ali Aydın) halen 2 milletvekili çıkartacak bir tabana sahip iken biraz fazla çalışmasıyla MHP’nin 2. Milletvekilini alarak 3 vekil çıkartma şansına sahip.

Ak Parti en büyük sürpriz yapan parti oldu. Hiç kimsenin benim bile beklemediğim şekilde iyi bir liste çıktı.
 
Adana Ak Parti'de beklenenin aksine İl başkanlığının ve Ömer Çelik izi listede yok. Belli ki listeyi bizzat Recep Tayyip Erdoğan yapmış ve 2002 ayarlarına dönmeyi hedeflemiş.

İlk sıra Bakan Jülide Sarıeroğulların’a her ne kadar Adanalı olması nedeniyle verilmiş olsa da kontenjan aday olarak göze çapmakta. 

Diğer adaylara da bakıldığında tabandan Adanalıdan çok fazla uzak olmayan sokakta karşılığı olan isimler ilk sıralara yerleştirilmiş durumda.
 
Eski İl Başkanı ve eski Meclis Üyesi Abdullah Doğru’nun 5. Sırada listeye alınması Ak Parti tabanını ciddi anlamda rahatlatmıştır. Ak Partide çizilmiş vetolu bir isim olmadığını bu partiye hizmet eden ihanet etmeyen herkesin bu partide olabileceğini dolaysı ile ötekiler kavramını yok etmiştir. Ak Parti bu durumda 5 vekil çıkartacaktır. HDP’nin seçimlerde ki göstereceği performansa bağlı olarak bu sayı 6 olabilir.

HDP'de ciddi anlamda HDP’li olmayan bir ismin ilk sıraya konulmuş olması tabanda bir rahatsızlık meydana getirmiş olsa da bunun sandığa çok fazla yansıması beklenilmiyor. İsimden çok parti önemli olduğu için alacağı oy şimdiden belli. Barajı geçerse 1 vekil çıkartacaktır.
Bu yazı 2801 kez okunmuştur.
Arkadaşıma Gönder
Yorum Ekle
Yazdır
 
Yazarın Daha Önceki Yazıları

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan ADANAHABER veya adanahaber.com hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

TUZLALI tarafından 19.06.2018 17:17:38 tarihinde yazılmış
Aşırı doz makarna komasına girip bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olup ekonomiden anlamamakla suçlayanlara cevap veriyorum.Eyyy Bolu beyinin torunları Türkiye Suriye ile arası iyi iken Suriye üzerinden 11 ayrı ülkeye aylık 15 milyar dolarlık ihracat yapıyordu cari açık an itibari ile ortalama aylık 6 milyar dolar.Yani 15 milyar dolar gelseydi şu an Türkiye 9 milyar dolar fazla verirdi dolar 4.75 değil 2 lira olur enflasyon .işsizlik yükselmez düşerdi.ANLADINIZ MI ?

Nadir tarafından 19.06.2018 14:45:06 tarihinde yazılmış
Sayın bayrak biraz tarafsız gibi davranıp DNA n gereği AKP ye yontmuşssun. AKP Miadını tamamladı.. Güle güle AKP diyoruz..

Ben Seçmen tarafından 18.06.2018 12:43:24 tarihinde yazılmış
chp iyi saadet +hdp KÖRLE YATAN ŞAŞI KALKAR Tüm yazıları iyi özetledim galiba ......

Filozof tarafından 18.06.2018 12:15:49 tarihinde yazılmış
5 5 2 2 1 anlayan anladı

akıncılar troll'e tarafından 17.06.2018 00:58:12 tarihinde yazılmış
akıncılar troll boşuna heyecanlanıp senaryo yazma doların 5 lira ,euro nun 6 lira ,benzinin 6.50 lira mazotun 6 lira olduğu 13 milyon işsizin olduğu bir ülke den akahpe 'ye oy çıkmaz .İyİ parti Allah'ın izni milletin oyları ile gümbür gümbür geliyor inşaallah parlementer sistem iyileştirecek ve aynen korunacak siyon uydurması başkanlık ait olduğu yere yani çöplüğe gönderilecek.

TUZLALI tarafından 14.06.2018 22:20:58 tarihinde yazılmış
İslam aleminin mübarek Ramazan Bayramı kutlu olsun.Hayırlara vesile olur İnşaallah....

AKINCILAR tarafından 11.06.2018 19:45:51 tarihinde yazılmış
Aşağıda çok bilmiş amatör siyasetçi ve ekonomist arkadaşlar için yazıyorum ki birbirleriyle kapışıp kavga etmesinler boşuna.....Bu ittifak olayıyla Japon sistemine geçiyoruz. Bu seçimde Tayyip Erdoğan 2.turda kesin alacak. Akp de iktidarını korur.....Fakat en fazla 2 sene gidecek bu durum.....2020 yılnda tekrar erken seçime gidilecek ve Akp 2020'deki seçimle muhalefete düşecek ve 2-3 sene muhalefette kalacaklar. Fakat Tayyip Erdoğan başkan olarak devam edecek 2023 yılına kadar.....Türk tipi başkanlık sistemi böyle bir şey işte. Japon sisteminin Türk versiyonu. Ha bu sistem iyi olacak mı? Bence iyi olacak. Böylece mecliste çok sesli bir görüntü olacak ittifak olaylarıyla. Saadet Partisi bile meclise girmiş oluyor böylece.....İyi olmasaydı Japonlar yapmazdı değil mi? Japon sistemine geçiş aşamasındayız. Yani Japonya'nın 2007 yılını yaşıyoruz şu anda siyasette.....Geçen sefer ilk aşamada Tayyip Erdoğan'ın rakibi sadece Ekmeleddin İhsanoğlu'ydu. Bu sefer rakip çok ve 2.tura kalacak Başkanlık.....RTE banko. Boşuna rüyalar aleminde dolaşmayın bence. Ha bu seçimin iyi tarafı şu. Başkanlıkta Tayyip Erdoğan'a oy veren kişi, parti olarak mesela İyi Parti Adana adayını beğenip İyi Parti'ye de oy atabilir. İki seçenekli oldu. Keşke 3 seçenekli sistem olsaydı. Başkanlıkta tek oy, parti seçiminde 2 oy gibi.....

AKINCILAR tarafından 10.06.2018 20:56:32 tarihinde yazılmış
Toplanın. Sonuçları açıklıyorum. RTE 2.TURDA BAŞKAN.....Adana'da oy dağılımı. AKP-5.....CHP-4.....MHP-3.....İP-3

AKINCILAR tarafından 10.06.2018 13:49:34 tarihinde yazılmış
Aşağıdaki yorumlara bakıyorum da herkes ekonomist, herkes siyaset uzmanı.....bizim milletin karakteristik özelliği. Her şeyi biliyoruz anasını satim. Her konuda uzmanız.....:-).....Jülide Sarıeroğlu çok güzel.....:-)

TUZLALI tarafından 09.06.2018 20:59:20 tarihinde yazılmış
Cumhuriyet tarihinin en büyük ve son ekonomik krizi geliyor VAKİT AKP DEN KURTULMA VAKTİ....

ampültroll'e tarafından 07.06.2018 16:26:15 tarihinde yazılmış
ampültroll ahmat şahin ,o salyalarını saçarak yazdığın gübreden yorumunda avrat diye bir kelime kullanmışsın sana önemle hatırlatayim sayın Akşener İYİ partinin başkanıdır vatanını seven devlet terbiyesi ile yetişmiş bir HANIMEFENDİDİR. Ipten saptan bahsetmişsin ,milliyetçi Türk'lerin iple tasma ile işi olmaz o senin gibilere kaçmaman için takılır israili ingilizi amerikalısı tarafından gezdirilir. Saygılar..

AKINCILAR tarafından 06.06.2018 16:10:24 tarihinde yazılmış
Jülide Sarıeroğlu çok güzel. meclisin en güzel bayanlarından birisi bence. Bugün seçim minibüsünde büyük fotosunu gördüm. Gözleri çok güzel. Neredeyse aşık oldum valla. Sırf onun için Akp'ye oy atmaya niyetim var.....Tayyip Erdoğan zaten karizma. İlk turda olmasa bile seçimi 2.turda siler götürür affetmez. Seçilmez diyenler rüyalar aleminde dolaşmasın boşuna.....İsmail Koncuk desen en sevdiğim eğitimcilerden birisi. Sırf Adana birinci sıra adayı diye İsmail Koncuk'a da oy veresim geliyor partisine bakmadan......Chp'ye oy veresim yok ama Selahattin Çolak'ın yeğeni olan Orhan Sümer de çok beyefendi birisine benziyor. Chp'li olsaydım kesin onun için oy atardım. Bu kadar uzun yazmaya gerek yok. Bu seçim gerçekten acayip bir seçim olacak.....Ama benim sandığa gidesim yok.....

Umut şen tarafından 06.06.2018 16:10:02 tarihinde yazılmış
Yaşasın Mekin Şahin geliyor

TUZLALI tarafından 05.06.2018 22:02:07 tarihinde yazılmış
Hani defansta ofsayti bozan bek oyuncusu rakip golü attığında ofsayt ofsayt diye bağırır ya.. İşte bu fetö yamağı akp lilerde kendinden olmayan herkese fetönün kucağından fetöcü fetöcü diye bağırıyorlar.fetö çamuru akp den başkasına yapışmaz unutmayın..

TUZLALI tarafından 05.06.2018 21:53:50 tarihinde yazılmış
Allem Kallem Partisi mensupları hani geçen seçimlerde ASGARİ Ücretten vergiyi kaldırma sözü vermiştiniz ne oldu yalancılar yüzünüz kızarıyor mu ?

Ahmet Şahin tarafından 03.06.2018 11:28:20 tarihinde yazılmış
İp liler sap liler.İlçe gençlik kolları başkanı fetöden delikte yatıyor haberiniz ola.YAHU BU AVRAT CESUR DİYORSUNUZ DA 15 TEMMUZDA KÖPRÜYE ÇOK YAKIN OTURUYORDA NEDEN KÖPRÜYE ÇIKMADI BİR DÜŞÜNÜN İYİPSİZLER.HA DARBE OLSAYDI BAŞBAKAN MI OLACAKTI.Unutmayın VATAN ELDEN GİTTİMİ NAMUS DA GİDER.Sevgi Saygı ve Selamlarımla.bir olalım iri olalım diri olalım hep birlikte TÜRKİYE olalım.

Melek polat tarafından 03.06.2018 03:53:38 tarihinde yazılmış
Bence de CHP Orhan bayramı aday göstermek ile hata yaptı. Şimdide kendisi de biliyor Çukurova'nın hayal olduğunu ama yine de şansını denemek istiyor.

trolsavara tarafından 02.06.2018 21:25:54 tarihinde yazılmış
trolsavar, saçma sapan tahminin tutmadı. Hdp'yle en ufak bir alakam yok. Bence sen de ilkokul mezunusun. Burada yazı yazıyorsun okuma yazma öğrenmek için. Sizin saçma sapan yazılarınızı okuyorum burada maalesef.

Ahmet Narin tarafından 02.06.2018 10:53:39 tarihinde yazılmış
Ulan sahtekar yorumcular benim adıma niye sahte başlık atıp yorum yazıyorsunuz.Bu ayıp ve çakallık değil mi.

Yüregir chp tarafından 01.06.2018 21:35:17 tarihinde yazılmış
Orhan bayram yüregirde CHP yi yerle bir etti sayesinde 3. Olduk şimdide kalkmış çukurova a. Adayıyım diyor. Ne sıra çukurovadamı insan biraz döner arkasına bakar etrafına bakar akrabaların sana oy vermiyor ne adaylığı

trolsavar tarafından 01.06.2018 13:51:31 tarihinde yazılmış
akıncılar rumuzlu aktroll görünümlü anlaşılıyorki hdp lisin . Yine anlaşılıyorki Adanalı değilsin ! Burası Adana, bu şehir T.C sevdalısı olduğunu şanlı gezi direnişinde siyon uydurması referandumda karşı durarak ispat etti. Adana çukurova bozkurtlara yuvadır. Türkiyem İyİ olacak İNŞAALLAH.

AKINCILAR tarafından 31.05.2018 17:11:01 tarihinde yazılmış
Başkası milletvekili adayı oluyor. Başkası kazanacak. Başkası milletvekili parası alacak. Buradaki yorumcular sanki kendileri aday oluyormuş gibi kavga ediyorlar. Komedi gibisiniz. Ayrıca Recep Tayyip Erdoğan'ın kaybedeceğini söyleyenler ayrı komedi....

Mehmet Öztürk tarafından 31.05.2018 10:07:36 tarihinde yazılmış
Gazetenin üst tarafına niye İyi Parti'nin aday listesi açıklandı açıklamasını koymadınız.Bahçeli'nin partisi 1 milletvekili,İyi Parti 4 milletvekili CHP 6 milletvekili AKP'de 4 milletvekili çıkarır.Bahçeli'nin göreceği son seçimdir.Bundan sonra yapılacak seçimde olmayacaktır.Cumhurbaşkanlığını Recep Tayyip Erdoğan kaybedecektir.Hadep barajı aşamayacağı için ikinci turda Hadepliler muhalefet adayına oy vereceklerdir.

Ahmet narin tarafından 30.05.2018 13:11:43 tarihinde yazılmış
Allah'ın izniyle Muharrem ince kazanacak

Gerçek Adanalı tarafından 29.05.2018 11:10:23 tarihinde yazılmış
Budist denen sen neden gidip filistinlilere yardım etmiyorsun en azından idealin uğrunda ölürsün ama budist dininden olduğun için cennete gidemezsin.

Ahmet Narin tarafından 28.05.2018 23:41:42 tarihinde yazılmış
Haydi Yörükler, Türkmenler ve Arap kardeşlerim sayın Meral Akşenere hoşgeldin diyelim destek için meydanı dolduralım. Türkiye'miz İyİ olacak İNŞAALLAH.

TUZLALI tarafından 28.05.2018 18:11:08 tarihinde yazılmış
Arkadaşlar İYİ Parti genel başkanı Cumhurbaşkanı Adayımız Sayın Meral AKŞENER 01 haziran cuma günü 17=30 da İstasyon Meydanında Adanalı hemşehrilerimize hitap edecektir.Saygılarımla..

Ahmet Narin tarafından 27.05.2018 12:00:33 tarihinde yazılmış
Ulan çocuk ahmet narin niye gerçek adını yazmıyorsunda benim adıma yorum yazıyorsun.Sen Mhp den filan ayrılan milliyetçilerden değilsin.Sen içindeki kanı kusuyorsun ama dikkat et o kanı kusa kusa kanamadan ölürsün.Sen iyi partili felan da değilsin.Sen şu sosyal medyadan algı yaparak tabiiki Büyük Türk Milletini enayi yerine koyarak güya AKP ye zarar vereceksiniz.Bu her seçim yapıyorsunuz ama hiçde başarılı olamıyorsunuz.Seçim yapılıyor sandıklarda en dikkatli çalışan chp üyeleri sonuçda Milletin iradesi çıkıyor.Senin kafandakiler hala bu ülkede AKP ye yer yok diyorsun.Bu kin nefret mi demokrasi sen hala eskiyi istiyorsun darbe olsun chp başa gelsinbekleyin ömrünüz yetmez.BU ÜLKE BİZİM ARTIK BUNDAN SONRA BİZ YÖNETECEĞİZ.

Ahmet Narin tarafından 26.05.2018 16:22:28 tarihinde yazılmış
Tuzlalı kardeşim yorumunun üstüne yorum yazılmaz eline sağlık .Hakikaten 25 Haziran da Türkiye'miz İyİ olacak İnşaallah Rabbimizin izni ilede İyİ olmak zorunda .Bu seçimi İslamın ,siyon kuklalarına ve onun yandaşı kalemşörlerine karşı büyük bir zafer olarak görüyor Müslüman Türk Milleti. Bu topraklarda akp nin yeri yoktur.

budist tarafından 25.05.2018 22:42:25 tarihinde yazılmış
Ya hüseyin bayrak ne yarış ama milletin vergisi ile dönen trt akp ye çalışıyor .yandaş tüm pislik kanallar doların benzinin motorinin her gün artmasını gizlemek için birbirleri ile yarışıyor. Tapusu 81 milyon Vatandaşa ait olan milli servet şeker fabrikaları satılıp talan ediliyor. siyonist katil israile birilerinin gemicikleri tanker tanker petrol taşıyor.

budist tarafından 25.05.2018 15:58:11 tarihinde yazılmış
Ya hüseyin bayrak ne yarış ama milletin vergisi ile dönen trt akp ye çalışıyor .yandaş tüm pislik kanallar doların benzinin motorinin her gün artmasını gizlemek için birbirleri ile yarışıyor. Tapusu 81 milyon Vatandaşa ait olan milli servet şeker fabrikaları satılıp talan ediliyor. siyonist katil israile birilerinin gemicikleri tanker tanker petrol taşıyor.

TUZLALI tarafından 24.05.2018 18:15:11 tarihinde yazılmış
Sayın yazar doğmamış çocuğa don biçmiş.24 hazirana bir ay kala seçim loto oynamışsın.Peki bu bir ayda neler olur .Kaç esnaf işyeri kapatır.kaç kişi işsiz kalır dolar, euro,altın faiz ne olur.Kredisi ödenememiş bankalarca haczedilen bir milyon konut var müteahhitlerin elinde iki buçuk milyon satılamamış konut var kim alacak hiç kimse Faize düşmanmış gibi gözüküp habire faiz arttırıyorsunuz Çare mi ?değil Bırak akp yalakalığını hiç olmazsa tarafsız ol Bu memleketi siz bu hale getirdiniz.Hayırlısı olsun demekten başka çare bırakmadınız yeter.Kimin kaç milletvekili çıkaracağını 24 haziranda göreceğiz İYİ olacak İnşaallah.Sağlıcakla kalın...

SAADET tarafından 23.05.2018 15:21:17 tarihinde yazılmış
Sayın Yazar 4. Sırada Zenbici iyi mi olmuş. Çok oy kaybettirir. Ne yapmış başkanken.. Saadet Partisin hesaba katmayanlar üzülecekler

İYİ olacak tarafından 23.05.2018 11:14:15 tarihinde yazılmış
Sayın Yazar iyi parti listeleri neden sitenizde yok sizdemi emir aldınız iyi partiye sansür uygulamak için hayırdır ne yaparsanız yapın iyi partiye vereceğiz oyları.

Beyti bender tarafından 22.05.2018 21:58:55 tarihinde yazılmış
AK PARTİ ENAZ ALTI VEKİL ÇIKARIR YİNE MHP DÖRT HDP 1 iyi İP’i tutar

nuriş tarafından 22.05.2018 15:59:52 tarihinde yazılmış
AKP-4 MHP-2 CHP-3 İYİ-3 HDP-1

AKINCILAR tarafından 22.05.2018 01:37:40 tarihinde yazılmış
Geçen sefer AKP 6, MHP 4 almıştı. Yani Cumhur İttifakı yine 10 tane çıkarır mı acaba? Ben en çok İP'yi merak ediyorum. İsmail Koncuk iyi bir sendikacıydı. Kazansın bence.....

adanus tarafından 22.05.2018 00:40:06 tarihinde yazılmış
ak parti 8 chp 6 hdp 1

 
 
 
EDİTÖR
Hüseyin BAYRAK
Hüseyin BAYRAK
Meclis Üyeleri Seçimin Neresinde?
YAZARLAR
Yüksel MERT

KONUK YAZARLAR
Hasan TÜLÜCEOĞLU

Fuat TÜRKER

Geçerli bir anket yok!

 
İLETİŞİM

İSTATİSTİK
Aktif Ziyaretçi: 
59
Bugün Gelen: 
28187
Toplam Ziyaretçi: 
280855334